søndag 25. oktober 2009

Nå nærmer det seg noe...

Da har vi hatt første helg på hytta med alle fasiliteter på plass! Sofa, salongbord og ørelappstol har vi skaffet selv, og lørdag ankom mine foreldre med et kjempelass med møbler og utstyr. Nokså sprekt og veldig snilt av dem å kjøre 40+40 mil på en helg!

Det var første gang de fikk se byggverket. Veldig moro å vise frem til opphavet hva vi har fått til de siste 7 mnd :) Sånn uhemma skryt som bare foreldre kan komme med er ekstra stas!

Nå begynner det å bli kjempefint! (synes vi)
Langbord er på plass foran de store stuevinduene med praktutsikt når ikke det snør ute da. Stolene skal få nytt trekk etter hvert. Vi venter på stoffleveranse fra den lokale møbeltapetsereren. Sofaer kjøpte vi i sommer for en billig penge (utstillingsmodell), ørelappstol har vi kjøpt på finn.no. Salongbordet har vi kjøpt på IKEA, det er et spisebord i eik som vi har kappet beina av. Helt fornøyd var vi ikke med teppet. Det er flott og rødt, men litt for lite og litt for ensfarget. Alle små rusk syns med en gang. Det får vi heller bruke på loftstua eller noe slikt og kjøpe oss et nytt et til stua.




Det var ekstra hyggelig at det med møbellasset kom diverse ting jeg har laget opp gjennom oppveksten. Jeg var ivrig på sløyden i ungdommen og hadde de aller beste sløydlærerne. Fikk prøve meg på mange ting og noe ble brukbart også mer en 30 år senere. Litt andre familieklenodier med affeksjonsverdi ble det også.

Kjøkkenet er nesten helt ferdig. Platetoppen til komfyren var defekt så den har vi ikke fått montert enda, men heldigvis får vi en ny med oss oppover neste helg. Nå gjenstår kun sokkelfronter, håndtak og veggen i bakkant av oppvaskbenken.


Stua er ikke listet ved gulv og tak enda. Skal bli litt tungt å dra arbeidsbord og kappsag ut i stua nå. Men, gjør vi det ikke nokså fort så frykter jeg at det kan dra ut. Kjente allerede denne helga at det var godt å sitte i sofaen.


Nå trenger vi å få oljet soveromsgulv. Når det er gjort kan vi montere senger og da, ja da skal vi ta det med ro frem til våren.

Ellers for interesserte hyttenaboer - Det er ca 15 cm snø og det begynner å bli litt glatt opp den siste bakken. Godt vi kan kjøre rundt også. :)

4 kommentarer:

  1. Du verden så flott. Gratulerer. Nesten for få bilder for en som har sett litt av prosessen på nært hold. Snart på tide at brodern kommer på en ny inspeksjon.

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner godt at dere nå har mest lyst å sige ned i sofaen eller godstolen. Blitt veldig fint nå og ser egentlig ganske ferdig ut :)
    For min egen del venter jeg med listene i hele hytta til våren. Orker ikke mer støv fra saging innendørs og det blir litt for kaldt å sage ute nå. Men er enig med prinsippet om at dersom man først utsetter ting, så kan det ta sin tid....
    Viktig å kose seg litt på hytta også :-)
    - Vibeke

    SvarSlett
  3. Så utrolig hyggelig det ble!! Helt topp. Utrolig kjekt når man får inn møbler og ting sikkert. Da blir det liksom ei skikkelig "hytte".

    SvarSlett
  4. Flott! Nå gleder jeg meg til å komme på besøk til vinteren!
    Britt

    SvarSlett