mandag 9. mars 2009

Snart ferdig! (utvendig...)

Denne helga var jeg på tur til Vinstra og håpet på en tur innom hytta på veien hjem. Den gang ei - denne vinteren er det liksom ikke ende på snøvær her på Østlandet og i går var det ekstra ille. Tok rett og slett ikke sjangsen på bakkene oppover selv om det nok var måka. Det blir så fryktelig hvitt alt ting når det snør og blåser. Det var med litt tungt hjerte jeg passerte Tretten uten å svinge av. I går var det trasig nok å ta seg frem på E6.

Men, da er det godt å ha ekstraservice fra byggmestern! Han har sendt ny ladning med bilder.





Veldig flott syns vi! Plutselig ser hytta nesten ferdig ut. Vi har begynt å tenke på farge på beis. Mulig det blir mørk tjærefarge. Et annet alternativ er noe som heter Einebær - litt mer mørk grå med et snev av blått. Mørk er vi i hvertfall enige om. Beising blir det ikke før til sommern!


Jeg har fått noen spørsmål om plassering av pipe. Bildet under viser "sporet" pipa skal mures i. Som dere ser blir pipa utenpå veggen. Det blir nok litt varmetap ved at vi ikke får varmen fra pipa inn, men det er vel begrenset hvor mye sprengfyring det blir i en peis. Mest fyring for kosens skyld tenker jeg.



Nå er bygget lukket! Vi planlegger å bruke en helg om ikke lenge til å isolere. Det er en fordel å få opp litt temperatur slik at panelen får akklimatisert seg litt før vi planlegger å svinge spikerpistolen i påsken. Om vi klarer å isolere alt på en helg er vel litt tvilsomt selv om vi tar fri på fredag. Får håpe vi kommer langt nok til å få satt på noe varme.

Jeg syns det er veldig moro med kommentarer til bloggen og det er også hyggelig når noen tar kontakt med spørsmål om likt og ulikt. Jeg begynte for en mnd siden å telle antall besøk og nå er vi oppe i snart 1000. Det er over 500 ulike personer. Mye hytteinteresse der ute!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar