mandag 23. mars 2009

Slik gjør en skikkelig leverandør

Jeg skrev i gårdagens innlegg at vi mulig hadde fått feil leveranse av isolasjon. Det var ikke nok 20cm til hele taket.

Jeg ringte Familiehytta og lurte på om det var noe feil. Fikk raskt svar på problemet. Vi skulle ha brukt 15 cm i taket i stua siden det er et kaldloft over. 20 cm platene skulle vi ha brukt i taket på loftet og ikke i stua. Siden dette ikke stod beskrevet noe sted så sender Familiehytta, uten diskusjon, opp tilleggsisolasjon. Vi får 5 cm som vi kan supplere med for loftstaket slik at vi kan legge 15+5 der. Bra løsning!

Poenget med dette innlegget er å fortelle om denne lille "syretesten" av en leverandør. "Feil" kan alltid skje og da er det hvordan man løser dem som teller!

2 kommentarer:

  1. Han turte vel ikke annet.
    En blogg på nettet blir jo et skikkelig "balletak" på leverandøren.

    Enten blir det god reklame eller dårlig reklame. ;-)

    SvarSlett
  2. Tror neppe det var motivasjonen til Familiehytta. Mitt inntrykk av dem har vært bra før vi skrev kontrakt, etter vi skrev kontrakt og både før og etter jeg begynte å skrive denne bloggen. Min motivasjon for å skrive bloggen er for å utveksle erfaringer med andre hyttebyggere. Erfaringer med leverandører er en naturlig del av dette. Så får leverandøren like eller ikke.

    Det er noen som sier at "evig eies kun et dårlig rykte" og det er nok noe sant i det - og at rykter blir mer tilgjengelige på nettet enn ellers er sant. Det viser bare det som bør være en bra leveregel for enhver seriøs leverandør - vær skikkelig, forutsigbar og pålitelig.

    Så til deg som skrev forrige kommentar :)- om du oppfatter at det at andre kan se hvordan du oppfører deg mot dine kunder som et "balletak" så gjerne for meg, jeg velger å tro at noen driver businessen sin bra uansett. :) Det er de leverandørene som overlever finanskrisa uavhengig av nettforum eller blogger.

    SvarSlett